Fr

INTELLIGENCE

Vooruitzichten 2025: meer dan 7 op 10 bestede euro's in zakken van pure players, aldus GroupM

Donderdag 12 December 2024

Vooruitzichten 2025: meer dan 7 op 10 bestede euro's in zakken van pure players, aldus GroupM

Na een verwachte totale groei van 9,5% dit jaar, waardoor de totale investeringen (exclusief politieke reclame in de VS) afklokken op meer dan $ 1.000 miljard, voorspelt GroupM in zijn nieuwste ‘This Year Next Year’ rapport volgend jaar een verdere groei van 7,7%.
 
Deze groei zal opnieuw worden aangedreven door digitale reclame (+10%). Volgens de voorspellingen van GroupM zullen pure digitale spelers 72,9% van de totale investeringen voor hun rekening nemen in 2025 en 76,8% in 2029.
 
Als we hier de digitale uitbreidingen van zogenaamde traditionele media aan toevoegen - streaming, websites van kranten, DOOH, enz. -zou het totale aandeel van digitale formats 81,7% van de wereldwijde reclametaart moeten vertegenwoordigen.
 
GroupM wijst ook op het belang van het trio Google, Meta en Amazon, die naar verwachting goed zullen zijn voor 41% van de investeringen (en meer dan 50% als we het Chinese duo ByteDance en Alibaba toevoegen).
 
In de meeste markten zal de sterkste groei in termen van kanalen komen van retail media en streaming (+19,3%), die goed zouden moeten zijn voor iets meer dan 27% van de tv-investeringen.

Archief / INTELLIGENCE