Fr

AWARDS

Euro Effie: Leeuwtjes van Delhaize pakken goud

Donderdag 12 December 2024

Euro Effie: Leeuwtjes van Delhaize pakken goud

De teams van Aude Mayence, VP Marketing & Digital bij Delhaize, wonnen een gouden Euro Effie voor de Leeuwtjes-campagne van TBWA en Mindshare: een première voor België.
 
Ter herinnering: de welpen van Delhaize werden gecreëerd tijdens de inflatiecrisis van 2022, toen de voedselprijzen de pan uit swingden. Het bijhorende platform dat aansluit bij de missie van de keten om mensen beter te helpen eten, hielp om de prijsperceptie van Delhaize te verbeteren, om loyaliteit op te bouwen bij gezinnen met kinderen en om de omvang van het gemiddelde winkelmandje van de klant te vergroten in de eerder vermelde context. Bovenal droeg de campagne bij tot de bescherming van de koopkracht van de Belgen, zonder het merkimago van Delhaize te schaden.
De Grand Effie viel te beurt aan het Nederlandse KPN en dentsu Creative, voor hun campagne “Een stukje van mij”, terwijl McCann werd uitgeroepen tot Network of the Year.
 
De prijsuitreiking vormde de afsluiting van de EACA Effie Day in het Concert Noble in Brussel.

Archief / AWARDS