Fr

MM TV

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Valérie Delaby, vol.3

Dinsdag 19 November 2024

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Valérie Delaby, vol.3

Dit is de derde aflevering in onze reeks rond de Superpowers van CMO’s, waarin we de superkrachten van verschillende leden van de CMO Council van Serviceplan belichten. Na Aline Lemaire en Ewoud Van Der Heyden (BMW) lieten we enkele weken geleden Valérie Delaby aan het woord.
 
Dat was net voordat ze besloot terug te treden als senior marketing manager bij Lay’s Europe en een paar maanden nadat ze op de Best Brands het PepsiCo-merk op de eerste trede van het podium te helpen: een titel waarmee de consumenten haar werk en dat van haar teams en partners bekroonden.
 
Na wat ze zelf omschrijft als 13 ongelooflijke jaren bij PepsiCo, vond Valérie Delaby de tijd gekomen om een stapje terug te doen, haar batterijen op te laden en haar ‘why’  te herontdekken, zoals ze onlangs postte op LinkedIn.
 
“Werken bij PepsiCo was een onvergetelijke ervaring”, legt ze uit, verwijzend naar een carrière waarin ze haar actieterrein kon uitbreiden van de Belux naar heel Europa “door samen te werken met getalenteerde teams en managers van diverse horizonten”.
 
“Ik genoot het voorrecht om in verschillende functies te werken - category management, marketing leadership - en met mijn teams en bureaus hebben we bijgedragen aan de creatie van iconische merken. We hebben talloze prijzen gewonnen en meegeschreven aan hoofdstukken in de geschiedenis van Lay's.”
 
Haar carrière vormt de achtergrond van dit interview die ons een blik gunt op haar persoonlijkheid, haar voorliefde voor creativiteit en, niet in de laatste plaats, het belang dat ze hecht aan humor ...
Ter herinnering, Serviceplan Group riep de CMO Council in 2017 in het leven in München en breidde deze exclusieve club voor de meest invloedrijke marketeers van ons land in 2022 uit naar België.