Fr

BRANDS

CM Gezondheidsfonds dekt praattafels

Donderdag 19 December 2024

CM Gezondheidsfonds dekt praattafels

In het kader van De Warmste Week lanceerde CM Gezondheidsfonds in samenwerking met LDV United de ‘Hoi-spots’. Dat zijn hotspots in restaurants en andere openbare plekken, en meer bepaald praattafels die mensen uitnodigen om met een onbekende in gesprek te gaan. Het doel is op een laagdrempelige en verbindende manier te strijden tegen eenzaamheid.

De deelnemende zaken ontvingen het nodige materiaal om de Hoi-spots in te richten, waaronder affiches en tafelbordjes. Deze bordjes bevatten een QR-code met een dubbele functie. Bij elke scan biedt de QR-code gespreksstof om aldus de gesprekken op gang te brengen, evenals een donatie van 2 euro aan De Warmste Week.

CM Gezondheidsfonds werkte samen met Horeca Vlaanderen en deed een oproep aan horecazaken om enkele tafels om te dopen tot ‘Hoi-spots’. Ook bpost sloot zich aan bij het initiatief en rustte honderd postkantoren in Vlaanderen en Brussel uit met een Hoi-spot.

Archief / BRANDS