Fr

BRANDS

Burger King trakteert op Whopper in ruil voor tattoo (By Focalys)

Woensdag 9 Oktober 2024

Burger King trakteert op Whopper in ruil voor tattoo (By Focalys)

Ter gelegenheid van zijn 40ste verjaardag voerde Burger King in de zomer van 2024 een week lang een verrassende promotiecampagne in Zuid-Korea: iedereen die een tatoeage liet zetten, kreeg een gratis Whopper in het restaurant. De resultaten waren nogal onverwacht...

Van 26 juli tot 17 augustus stuurde Burger King zijn mascotte Tattoo King op pad in de steden Seoul en Busan om voorbijgangers kortstondige tatoeages aan te bieden. Ze konden kiezen uit een brede selectie van 50 afbeeldingen met een streepjescode, allemaal ontworpen door professionele tatoeëerders, ter ere van het merk. Consumenten werden vervolgens uitgenodigd om het restaurant binnen te gaan en het getatoeëerde lichaamsdeel te scannen op de bestelterminals. Vervolgens kregen ze een gratis drankje en hamburger mee naar huis. De activatie werd gepromoot op de website en app van het merk, evenals op de sociale netwerken met een video.

Deze kleine, originele actie was goed doordacht: er werd ingespeeld op de tatoeagetrend, maar op een manier die niet erg ingrijpend was (het waren geen blijvende tattoos) en daarom leuk. Het initiatief was een groot succes: maar liefst 8.000 mensen stemden ermee in om zich te laten tatoeëren, wat resulteerde in een omzetstijging van 208% ten opzichte van de week ervoor.

Archief / BRANDS