Fr

BRANDS

Lidl breekt met hr-codes met Fantastic

Donderdag 24 Oktober 2024

Lidl breekt met hr-codes met Fantastic

In het wondere wereldje van de human resources worden vacatureteksten vaak geschreven door mensen die de job in kwestie niet uitoefenen, met dus als risico dat ze geen waarheidsgetrouw beeld geven van de functie die moet worden ingevuld...

Om daar verandering in te brengen bedacht Fantastic voor Lidl een gloednieuwe standaard: de eerlijkste vacatures ooit. Die zijn opgesteld door AI op basis van de jobomschrijving van 100 mensen die zelf bij Lidl werken.

De campagne werd gevoerd in twee fases, met eerst en vooral video’s waarin we kritische reacties zien van Lidl-medewerkers over de vacature die hun job beschrijft.

In een tweede fase zien we vervolgens twee vacatures, die nu wel eerlijk en kwalitatief zijn. Ze zijn gegenereerd door een taalmodel dat is ontwikkeld door Who Owns The Zebra, de digitale expert uit de 62MILES-groep, en dit op basis van getuigenissen van 100 medewerkers. De campagne wordt gevoerd in DOOH en online.

“Wij herkenden meteen het potentieel van dit idee”, legt Marjolein Sackx, project manager employer branding bij Lidl BeLux, uit. “Juiste vacatures leveren altijd betere kandidaten op en ook kandidaten die langer blijven. Om onze toekomst op lange termijn veilig te stellen, moeten we ons richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit. En dat is precies het soort kandidaat waarop we ons willen richten.”

Archief / BRANDS