Fr

BRANDS

Cheetos creëert slecht gemaakt lettertype geïnspireerd door Cheetle

Woensdag 29 Januari 2025

Cheetos creëert slecht gemaakt lettertype geïnspireerd door Cheetle

Cheetle is de term die wordt gebruikt om het oranje, kaasachtige poeder te beschrijven dat achterblijft op je vingers na het eten van Cheetos. Het woord werd populair gemaakt door PepsiCo, dat het als marketingargument gebruikte om de merkidentiteit te versterken, terwijl het oorspronkelijk in feite meer een nadeel van het product was.
 
Een mooie toepassing is de nieuwe campagne van Goodby, Silverstein & Partners. Het bureau kwam op het idee om een handgeschreven lettertype te bedenkenmaken dat opzettelijk slecht is omdat het geschreven is met ‘The Other Hand’.
 
Het lettertype is verkrijgbaar op Cheetos.com en kan worden gebruikt voor zowel persoonlijke als professionele projecten. Cheetos biedt zelfs een Chrome-extensie die alle lettertypen op een website vervangt door The Other Hand Font. Het merk vraagt zijn fans ook om hun meest ongewone gebruik van het lettertype te delen door @Cheetos te taggen op sociale netwerken.
 
Leuk detail: de campagne werd gelanceerd ter gelegenheid van National Handwriting Day op 23 januari.

Archief / BRANDS