Fr

BRANDS

Dove maakt korte metten met (foute) voornemens

Dinsdag 7 Januari 2025

Dove maakt korte metten met (foute) voornemens

Omdat heel wat meisjes en vrouwen zichzelf rond Nieuwjaar kwellen met allerlei zinnige en onzinnige goede voornemens om te beantwoorden aan onrealistische (en onbereikbare) schoonheidsidealen, kwamen Dove en Ogilvy met een actie die perfect aansluit bij de drang naar perfectie, de afgelopen jaren nog versterkt door de sociale netwerken.

Vertrekpunt waren de ontstellende resultaten uit het grootschalige Real State of Beauty rapport van het Unilever-merk. Daaruit bleek onder andere dat de helft van de vrouwen aan het begin van een nieuw jaar goede voornemens maakt omdat ze ontevreden zijn met hun lichaam én dat een derde (!) van de respondenten een jaar van hun leven zouden opofferen in ruil voor wat ze zelf beschouwen als het “perfecte” lichaam.
 
Om daar iets aan te doen (en nadat het zich concentreerde op jongeren en kinderen) lanceert Dove nu zijn Self-Esteem Project for Women. Dat startte op 1 januari met een online learning experience op Dove.com. Die bestaat uit wetenschappelijk gebaseerde content (in de vorm van video’s, een werkboek en tips) en zal focussen op manieren om zich te ontdoen van toxische schoonheidsidealen en waanindeeën door vrouwen te empoweren hun eigen schoonheidsnormen te bepalen.
 
Ter ondersteuning van het platform nodigt Dove vrouwen uit om een #NewYearsUnresolution te maken voor 2025. Deelnemers kunnen hun goede voornemen op een post-it schrijven en deze verscheuren, alvorens hun video te posten op TikTok.

Archief / BRANDS