Fr

BRANDS

Orange breidt verlengstuk aan Olympische magie met OSL

Woensdag 4 December 2024

Orange Belgium en Ogilvy Social Lab (OSL) hebben ‘De Gigasupporters’ gelanceerd. Het betreft een campagne die wordt gepresenteerd als uniek in zijn soort. Ze zet de sfeer van de Olympische en Paralympische Spelen van 2024 in Parijs voort door de Belgische supporters van Team Belgium te eren.

Centraal in de campagne staat de ontmoeting tussen verschillende Belgische supporters en vier Belgische atleten. Die werden geselecteerd op basis van het criterium dat ze een inspiratie zijn voor jonge sporters. Het gaat meer bepaald om hockeyers Victor Wegnez en Ambre Ballenghien, turner Noah Kuavita en paralympisch atlete Léa Bayekula.

Door middel van een reeks video's - zes korte en drie lange formaten - legden Orange en zijn bureaus authentieke momenten van emotie en groepsgevoel vast om te laten zien dat de steun van fans een onschatbare bron van motivatie is voor atleten, zelfs nadat de spotlights zijn verdwenen.

OSL onderstreept dat de campagne een groot succes kende op YouTube en Meta, dit door te focussen op full views op YouTube en op 15-seconden views op Instagram (hier en hier te bekijken). Het bureau laat nog weten dat een posttest aantoont dat consumenten geraakt zijn door de sponsoring en een emotionele band voelen met het merk.

Archief / BRANDS