In het eerste kwartaal van 2025 behaalde Publicis Groupe een organische groei van 4,9%, met een netto-omzet van 3,535 miljard euro. Dat is een stijging van 9,4%. Er is ook een lichte verbetering van zijn operationele winst ten opzichte van 2024. Die bedroeg 18% vorig jaar.
Per regio is Noord-Amerika, de grootste markt van de groep (2,235 miljard euro), verantwoordelijk voor de sterkste stijging met een organische groei van 4,8%. In Europa (827 miljoen euro) bedraagt de groei 2,7%.
De groep laat weten dat hij sinds begin dit jaar 500 miljoen euro aan new bizz heeft binnengehaald, voornamelijk in de domeinen digitale media, influencer marketing en data. Deze resultaten, samen met een dozijn belangrijke nieuwe klanten, helpen de verslechterende macro-economische omstandigheden te compenseren.
Al bij al blijft Publicis optimistisch ondanks de gespannen economische en geopolitieke context. Het bevestigt zijn prognoses voor 2025 en verwacht een organische groei tussen 4% en 5%.