Fr

AGENCIES

Cupra en Seat aan boord bij mortierbrigade

Maandag 16 December 2024

Cupra en Seat aan boord bij mortierbrigade

Na een pitch besliste D’Ieteren om de creatie voor de merken Cupra en Seat aan mortierbrigade toe te vertrouwen. Het nieuwe partnership ging dit najaar van start voor het eerste merk; het werk voor Seat begint in 2025.

De uittredende bureaus zijn iO voor Seat en Happiness voor Cupra.

Laura Taeymans, marketing manager van Seat - Cupra: “mortierbrigade heeft ons overtuigd door hun sterke merkstrategie en straffe creatieve aanpak, gekoppeld aan een uitstekend team.”

“De brigadiers hebben onze zakelijke uitdagingen begrepen en zijn klaar voor de intense periode 2024-2025”, voegt David Favest, brand director voor de twee merken, toe. “Met de komst van de Cupra Tavascan en Cupra Terramar is de familie nu helemaal compleet. Het volledige gamma is te ontdekken op de Brussels Motor Show 2025.”

“De pitch, die door PitchPoint in goede banen werd geleid, was intens en uitdagend voor de deelnemende bureaus”, aldus José Fernandez, CMO van D’Ieteren. “De keuze voor mortierbrigade zal ons ecosysteem creatief en strategisch versterken en dus ook deze twee merken.”

Het laatste woord is aan Jens Mortier, CEO van mortierbrigade. “Als Belgisch bureau zijn we trots om deze internationale merken lokaal te laten groeien. D’Ieteren waardeerde onze pragmatische aanpak waarin strategie, creativiteit en media centraal stonden. We kijken ernaar uit om onze inzichten om te zetten in de eerste campagnes en activaties. Het is een mooie kans om een jong en ambitieus merk als Cupra te ondersteunen en een frisse impuls te geven aan een gevestigde favoriet als Seat.”

Archief / AGENCIES