Fr

AGENCIES

Emakina wordt Empathy Lab

Dinsdag 25 Februari 2025

Emakina wordt Empathy Lab

De Emakina-groep, die in 2001 in Brussel werd opgericht door Brice Le Blévennec en Denis Steisel en 20 jaar later werd overgenomen door het Amerikaanse EPAM Systems, heet voortaan Empathy Lab in alle landen waar hij actief is.
 
Het bureau dat zichzelf omschrijft als een Europees AI-bureau, wil “moderne CMO's helpen technologische uitdagingen aan te gaan en opnieuw na te denken over client engagement door middel van AI-native commerce, omnichannel strategie en marketingervaringen van een nieuwe generatie” met de ambitie om “waarde te creëren en klantentrouw te versterken”.
 
Empathy Lab zal worden geleid door een multidisciplinair team van data scientists, experts op het gebied van kunstmatige intelligentie, technologen, marketingstrategen en creatieven. Elaina Shekhter, chief marketing and strategy officer bij EPAM, licht toe: “De rol van de CMO gaat veel verder dan traditionele marketing en vereist expertise op het gebied van data, technologie, klantervaring en bedrijfsstrategie, met een grotere verantwoordelijkheid voor revenue en ROI. Ons doel is om marketing executives en digitale leiders te voorzien van gepersonaliseerde hybride ervaringen die het client engagement versterken en meetbare groei genereren.”
 
In België zal het bedrijf verder geleid worden door Tim Wolfs.
 
Empathy Lab richt zich op strategisch advies, alsook de ontwikkeling van technologie en data-driven mogelijkheden. Het biedt “een reeks oplossingen gericht op omzetgroei” die als volgt worden beschreven:
 
 - Total commerce: Omzet en marges verhogen door klanten in staat te stellen aan eigen voorwaarden te kopen, waardoor elke interactie mogelijk tot verkoop leidt.

- Intelligents products: Groei versnellen door intelligente producten en diensten te ontwikkelen die marktkansen benutten.

- Omni-modal experience: gepersonaliseerde klantervaringen bieden op alle touchpoints - online, in de winkel en in virtuele omgevingen.

- Generative loyalty: Maximaliseren van klantwaarde op lange termijn door creativiteit en geavanceerde technologieën te combineren om gepersonaliseerde beloningen en incentives te leveren.

- Next-gen marketing: marketingactiviteiten integreren in een flexibel, real-time systeem dat zich op grote schaal kan aanpassen aan individuele klantbehoeften.

Archief / AGENCIES