Fr

AGENCIES

+5,2% organische groei voor Omnicom

Woensdag 5 Februari 2025

+5,2% organische groei voor Omnicom

Na Pubicis publiceerde nu ook Omnicom zijn resultaten voor 2024. De Amerikaanse groep boekte een organische groei van 5,2%, wat meer is dan voorspeld. De omzet kwam uit op bijna $ 15,7 miljard (+6,8%) en het bedrijfsresultaat op $ 1,48 miljard (+6,4%). De aangepaste EBITA bedroeg $ 2,43 miljard (+6,1%).

Per discipline bedroeg de organische groei 7,8% voor Media & Advertising, 3,8% voor Precision Marketing, 3,7% voor PR en 15,4% voor Experiential; de divisies Healthcare (-0,4%) en vooral Branding & Retail Commerce (-6,2%) lieten daarentegen een daling optekenen.

Hoewel Omnicom verwacht dat de groei in 2025 zal vertragen (tot 3,5% à 4,5%), herhaalde CEO John Wren dat hij vertrouwen heeft en dat zijn groep “extreem goed voorbereid en enthousiast” is over het idee om de activiteiten en cultuur van Interpublic te integreren.

“We zullen ongeëvenaarde data resources samenbrengen die creativiteit van wereldklasse zullen verrijken. Die zal op grote schaal geproduceerd en geactiveerd worden door ’s werelds beste media-adviesbureaus om meetbare verkoop te stimuleren. We zien een aanzienlijk groeipotentieel door verwachte inkomsten- en kostensynergieën die de groei verder kunnen stuwen dan Omnicom alleen zou kunnen bereiken”, zei hij.

Archief / AGENCIES