Fr

BLUE

WPP mijdt acroniem DEI in jaarrapport

Maandag 31 Maart 2025

WPP mijdt acroniem DEI in jaarrapport

Is WPP al gezwicht voor chantage door de regering Trump? The Sunday Times heeft opgemerkt dat het acroniem DEI niet meer voorkomt in het laatste jaarverslag van het Britse concern, terwijl de term in het vorige jaarverslag wel een keer of twintig opdook. De krant stelde bijvoorbeeld vast dat het onderdeel waarin de niet-financiële prestaties van managers worden beoordeeld – en dat in het verleden ‘people and DE&I heette – omgedoopt werd tot ‘people and culture’.

Het betekent weliswaar niet dat WPP zijn doelstellingen inzake diversiteit, gelijkheid en inclusie herziet, maar eerder dat de groep, zoals veel bedrijven, op eieren loopt: “Door de politieke gebeurtenissen zijn er het afgelopen jaar veel dingen veranderd.

Sommige dingen blijven echter ongewijzigd. Bij WPP hebben we altijd gestreefd naar een cultuur van wederzijds respect, waarin iedereen het gevoel heeft erbij te horen en gelijke kansen heeft om carrière te maken”, schrijft Mark Read, CEO van WPP in het rapport.

“Zoals alle bedrijven die actief zijn in de VS, volgen we de ontwikkelingen op de voet en analyseren we voortdurend de implicaties voor ons bedrijf. We blijven voldoen aan de wettelijke vereisten in al onze markten”, voegt hij eraan toe.

Archief / BLUE