Fr

BLUE

Ad Net Zero lanceert Europese Hub, ook in België

Maandag 8 Juli 2024

Ad Net Zero lanceert Europese Hub, ook in België

Ad Net Zero, het wereldwijde klimaatactieprogramma dat de reclame-industrie wil steunen bij de decarbonisatie van haar activiteiten, kondigt de oprichting van een Europese Hub met dedicated medewerkers aan. Bedoeling: de vorming van nieuwe Ad Net Zero afdelingen in heel Europa te ondersteunen.

De oprichting gebeurt in samenwerking met de European Association of Communications Agencies (EACA) en staat open voor Europese landen die hulp en ondersteuning zoeken om het koolstofarm maken van hun industrie en de effectieve promotie van duurzame producten, diensten en gedrag te versnellen.

Bij ons wordt het platform met de ACC geïntegreerd in CommToZero. Ook Noorwegen, Nederland, Finland, Polen, Italië en Slovakije zegden hun deelname. Het initiatief geniet de steun van de EACA en andere vakverenigingen als IAB Europe, FEDMA, EGTA, EPC en de WFA.

Sebastian Munden, voorzitter van ANZ: “We zijn verheugd over de lancering van de Europese hub die het streven van de industrie naar een duurzamere toekomst in de hele regio zal dienen. Europa is een belangrijke regio voor de branche en loopt voorop bij de overgang naar een duurzamere economie en levensstijl. Wij geloven dat reclame een belangrijke, positieve rol kan en moet spelen bij het doorvoeren van de veranderingen die we overal moeten zien gebeuren, om een duurzamere toekomst in te kaderen en te helpen opbouwen.”

Het platform vertegenwoordigt vandaag naar verluidt zo’n 49% van de wereldwijde reclamebestedingen.

Archief / BLUE