Fr

BLUE

De Lijn gaat in zee met Komrads

Dinsdag 31 Oktober 2023

De Lijn gaat in zee met Komrads

Accenture Song ging te rade bij het Belgische duurzame sneakermerk Komrads met de bedoeling zijn klant De Lijn een oplossing voor te stellen om nieuw leven te geven aan zetelstof uit oude bussen. Het doel was ook om de circulaire aanpak van De Lijn onder de aandacht te brengen.

Het resultaat is ‘SEATRS’, sneakers die zijn samengesteld uit gerecycleerde materialen. Een eerste oplage van 500 exemplaren werd begin november gelanceerd via de sociale media van De Lijn. Dit gebeurde via enkele Belgische influencers en een behind the scenes video over de productie van de schoenen.
 
“Deze samenwerking met Komrads leek ons evident. Beide merken hebben een gemeenschappelijke doelstelling, meer bepaald een positief alternatief bieden voor onze dagelijkse noden”, aldus Paul Wauters, creatief directeur van Accenture Song. “We moeten ons verplaatsen en we hebben schoenen nodig, dus waarom dan niet kiezen voor oplossingen die afval en uitstoot verminderen. En wat is er beter dan een aantrekkelijke en uitermate comfortabele sneaker om een stukje te voet te lopen voor je op de bus of tram stapt?”

Archief / BLUE