Fr

BLUE

Lucien jonge marketingonderneming van het jaar op de Belgian Marketing Awards

Maandag 27 November 2023

Lucien jonge marketingonderneming van het jaar op de Belgian Marketing Awards

Tijdens de recente Belgian Marketing Awards won Lucien, de fietsretailer van de groep D'Ieteren, de titel van Young Belgian Marketing Company of the Year. De jury benadrukte de uitmuntende kwaliteit van de marketing en diensten van het merk, dat in februari 2022 van start ging. Hij was ook vol lof over de inzet van data om de communicatie te personaliseren.

Zoals Karl Lechat, 'Sportdirecteur' van Lucien, ons enkele maanden geleden uitlegde, is de ambitie van het bedrijf tweeledig: de ondernemersgeest in mobiliteit die D'Ieteren sinds zijn ontstaan kenmerkt in stand houden en de favoriete winkelketen voor fietsers in België worden.

Lucien heeft momenteel 16 verkooppunten in Brussel, Antwerpen en Gent, met de ambitie om er tegen 2027 minstens negen extra over te nemen, allemaal goed voor een omzet van 100 miljoen (tegenover naar schatting 30 miljoen dit jaar). De groeistrategie is gebaseerd op overnames in de consoliderende tweewielermarkt.
 

Archief / BLUE