Fr

BLUE

Galler en ONE kiezen voor Blue Screen van RMB

Maandag 30 Oktober 2023

Galler en ONE kiezen voor Blue Screen van RMB

Na D'Ieteren (Microlino) en Eneco in maart, kozen tussen 25 september en 1 oktober twee nieuwe adverteerders voor het Blue Screen van RMB: het Office de la Naissance et de l'Enfance voor zijn website myone.be en de chocolade van Galler.
 
Voor wie het niet meer zou weten, het Blue Screen is een speciaal reclameblok dat organisaties en producten promoot die voldoen aan strenge duurzaamheidscriteria. Dit blok wordt een week lang drie keer per dag uitgezonden op La Une, op piekmomenten: net voor het journaal van 13u en 19u30, en tussen het journaal van 19u30 en het weerbericht.
 
Vanessa Fernandes, brand & community coordinator bij Galler, verwijst naar de perfecte match tussen het Blue Screen en de missie van haar bedrijf: “Sinds 2020 heeft Galler zijn purpose gedefinieerd: het merk wil bouwen aan een eerlijke en duurzame wereld. Sindsdien hebben we een aantal sterke engagementen geformuleerd: 100% van onze cacao komt uit Fairtrade, we voeren projecten met onze partnercoöperatie in Ivoorkust om de levensomstandigheden van cacaoboeren en hun families te verbeteren, en we hebben onze ecologische voetafdruk al met 18% beperkt. Met het Blue Screen krijgen kmo's zoals de onze de kans om hun engagementen en hun producten op druk bekeken momenten onder de aandacht te brengen in een reclamecontext die ons engagement en onze concrete acties ondersteunt.”
 
Het ONE van zijn kant wil duurzame ontwikkeling over de hele lijn ondersteunen, binnen de organisatie zelf, in kinderopvangfaciliteiten, crèches en kinderdagverblijven. Het beheercontract omvat ook concrete acties om het publiek bewust te maken van zijn ecologische verantwoordelijkheid. “Een Blue Screen-campagne was dan ook heel zinvol om dit imago te ondersteunen”, aldus Guillaume Goffin.
 
De communication project manager van ONE wijst ook op de prominente plaats van het Blue Screen in het programmarooster van La Une rond de journaals, het design en de look van het Blue Screen, die de idee van het concept overbrengen. Ook de resultaten na de campagne blijken een succes: “De feedback was zeer positief, zowel intern als extern, en het blok heeft zijn doeltreffendheid bewezen. De website myone.be is nog nooit zo druk bezocht als tijdens de Blue Screen-week”, besluit hij.

Archief / BLUE