Fr

BLUE

Publicis komt met zelfevaluatietool voor communicatie tegen greenwashing

Woensdag 29 Mei 2024

Publicis komt met zelfevaluatietool voor communicatie tegen greenwashing

“Als reclame verkeerd wordt ingezet, kan hij een consumptiemodel bevorderen dat onverenigbaar is met de grenzen van onze planeet en bijdragen aan de versterking van sociale ongelijkheden. Anderzijds kan reclame, als hij op een verlichte manier wordt opgevat, sensibiliseren voor de grote problemen van onze tijd, nieuwe verhalen wenselijk maken en mentaliteiten en gedrag positief veranderen”, aldus de inleiding van de whitepaper die Publicis France publiceerde over verantwoorde communicatie.
In lijn met zijn ‘No Impact for Big Impact’ programma heeft de groep besloten om AI te gebruiken als hefboom om de milieu- en maatschappelijke impact van al zijn communicatieactiviteiten te verbeteren. In dat kader komt de groep met AI Anti-Greenwashing.
 
Het gaat om een tool voor de zelfevaluatie van communicatie, ontwikkeld door Publicis Sapient om greenwashing tegen te gaan. Het doel is tweeledig doel: tijd uitsparen tijdens het verificatieproces, nog voor het advies van de regelgevende instanties en de interne milieuexpertise te helpen versterken.

Archief / BLUE