Fr

BLUE

Inclusieve reclame heeft positieve impact op verkoop

Donderdag 31 Oktober 2024

Inclusieve reclame heeft positieve impact op verkoop

De Britse afdeling van de Unstereotype Alliance presenteert ‘Creative Bravery Beyond the Backlash’, een gids die bedoeld is om inclusieve reclamepraktijken te promoten. De gids wordt onderbouwd met cijfers en toont met name aan dat reclame een positieve invloed heeft op de commerciële mogelijkheden van merken: diegene die inclusieve reclamepraktijken hanteren, verkopen meer. Ze kunnen rekenen op een betere consideration en de kans is groter dat ze de eerste keuze van de consument worden (8% meer getest). Ze kunnen ook rekenen op een hogere klantentrouw, worden beter gewaardeerd door consumenten en hebben een hogere merkwaarde.
 
“We weten dat inclusieve reclame niet alleen goed is voor de samenleving, maar dat de commerciële impact onmiskenbaar is”, benadrukken de auteurs van de gids. Tegelijk gaat de gids in tegen de angst voor tegenreacties die adverteerders ervan zouden kunnen weerhouden gevarieerde en inclusieve reclamecontent te produceren.

"Het grootste risico zit niet in de reactie van een luidruchtige minderheid, maar ontstaat als merken minder relevant worden. Als industrie moeten we de vooruitgang niet opschorten uit vrees voor kritek. We hopen dat deze gids merken zal helpen het gevaar van repercussies te beperken en om hun strijd tegen stereotypen voort te zetten", benadrukte Keith Weed, ex-CMO van Unilever die vandaag de Britse afdeling van de Unstereotype Alliance voorzit. 

Archief / BLUE