Fr

BRANDS

Brussels Airlines vernieuwt merkidentiteit

Woensdag 9 April 2025

Brussels Airlines vernieuwt merkidentiteit

WeWantMore gaf Brussels Airlines een volledig vernieuwde merkidentiteit. Het doel? Het warme en persoonlijke karakter van de luchtvaartmaatschappij tastbaar maken in elke stap van de reiservaring.

De brand promise ‘You’re in good company’ komt tot leven via het concept ‘Small details. A world of difference’. In plaats van uitsluitend te focussen op het iconische stippenlogo, introduceert Brussels Airlines een centrale stip als nieuw visueel element. Dit richt onze blik op kleine en alledaagse gebaren die een groot verschil maken.

Daarnaast heeft WeWantMore een op maat gemaakte typografie ontwikkeld. Cirrus Sans is geïnspireerd op de gloriedagen van de luchtvaart. Verder wordt het kleurenpalet verrijkt met warmere tinten.

Alle touchpoints van het merk worden aangepast aan de nieuwe visuele taal.

Michel Moriaux, head of product and brand marketing bij Brussels Airlines, legt uit dat de grootste uitdaging erin bestond om de merkpersoonlijkheid voelbaar te maken in elke fase van de customer journey. “Deze make-over is geen oppervlakkig reclamevernis, maar een premium identiteit die tot leven komt, van de cabine tot de lounges. Dankzij WeWantMore hebben we eindelijk een merk dat tot in de kleinste details klopt en perfect weerspiegelt wie we zijn: menselijk, gastvrij, Belgisch en met een vleugje humor.”

Archief / BRANDS