Fr

BRANDS

Taco Bell biedt fans 15 minutes of fame tijdens SuperBowl (by Focalys)

Woensdag 15 Januari 2025

Taco Bell biedt fans 15 minutes of fame tijdens SuperBowl (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Taco Bell een ingenieuze manier gevonden om de aandacht te trekken tijdens de volgende SuperBowl. In december 2024 nodigde de fastfoodketen zijn fans uit om zich te laten fotograferen in zijn restaurants met als doel kans te maken om hun beeltenis in het groot te zien verschijnen in de reclamespot van het merk op het event.

Taco Bell installeerde grote en kleurrijke fotobooths in sommige van zijn drive-in restaurants (Los Angeles, Houston, Florida, enz.), die toegankelijk zijn van 14u tot 22u. Wanneer klanten hun bestelling ophaalden in de drive-thru, konden ze zich laten fotograferen. Er werden in totaal telkens zes foto’s gemaakt, waarvan de klanten er twee per e-mail toegestuurd kregen. De keten selecteert vervolgens een aantal deelnemers die te zien zullen zijn in de film van het merk die tijdens de Super Bowl op 9 februari op de XXL-schermen wordt vertoond. De actie werd aangekondigd op de sociale media van de keten in de Verenigde Staten. Ter info, Taco Bell maakt zijn comeback op het legendarische sportevenement na een afwezigheid van drie jaar.

Terwijl in SuperBowl-reclame vaak beroemdheden centraal staan, koos Taco Bell ervoor om te focussen op de fans, als antwoord op een sterk verlangen naar authenticiteit. Verwacht wordt dat het initiatief de grote massa zal aanspreken, aangezien mensen worden aangetrokken door de kans om door de hele wereld gezien te worden, al is het maar voor even. Het merk houdt zijn klanten dus tevreden, genereert veel traffic en laat de wereld zien dat het dicht bij de mensen staat.

Archief / BRANDS