Fr

BRANDS

OpenAI herziet merkidentiteit en debuteert op Super Bowl met Accenture Song

Maandag 10 Februari 2025

OpenAI herziet merkidentiteit en debuteert op Super Bowl met Accenture Song

OpenAI maakte gebruik van de Super Bowl om zijn eerste stappen in de massamarketing te zetten. Dat deed het met een zeer grafische zwart-witspot van Accenture Song.
 
‘The Intelligence Age’ is geïnspireerd op de knipperende knop van ChatGPT, die verschijnt wanneer het programma wacht op een prompt van de gebruiker, en de punt die de geschreven antwoorden van de AI vergezelt. “Alles is afgeleid van de interface. OpenAI wilde dat zijn advertentie zou opvallen tussen de bonte kakofonie vol celebs die de Super Bowl kenmerkt. Om het serener te houden en aldus de aandacht te trekken, leek dit een goede differentiatiestrategie”, aldus Neil Heymann, CCO van Accenture Song.
Tegelijk herzag OpenAI enigszins zijn merkidentiteit met een nieuw lettertype zonder schreef en de introductie van uit de natuur geputte beelden, wellicht met de bedoeling een zweem van menselijkheid toe te voegen.

Archief / BRANDS