Fr

BRANDS

Knorr mist Tinder-date niet

Maandag 10 Februari 2025

Knorr mist Tinder-date niet

Unilever associeert zich met Tinder om het merk Knorr te introduceren in de datingwereld en koken te presenteren als een ‘green flag’ voor mensen die op zoek zijn naar een partner.
 
‘#UnlockYourGreenFlag’ is het werk van MullenLowe (strategie en creatie), Mindshare (media) en Weber Shandwick (PR) en wordt ondersteund door een 30”-spot die singles aanmoedigt om koken toe te voegen aan hun datingprofiel. De spot is vooral te zien via OLV op de sociale netwerken, waaronder TikTok.
 
Niek de Rooij, global masterbrand director bij Knorr: “Met deze campagne benadrukken we een groene vlag waarover we het allemaal eens zijn: koken. Als culinaire partner helpt Knorr singles hun vaardigheden te verbeteren, zelfs als ze niet vaak koken, om verbinding te creëren en een nieuwe generatie te interesseren voor koken door middel van een leuke, cultureel verankerde sociale campagne.”
 
“Daten is ingewikkelder geworden: 91% van de mannen en 94% van de vrouwen denkt dat het moeilijker is dan ooit”, bevestigt matchmaker Devyn Simone. “In een tijd waarin we ons omringd voelen door rode vlaggen, zijn mensen op zoek naar iets positiefs en universeels, zoals eten. Het is de ultieme groene vlag: het is niet alleen een vaardigheid, het is een manier om contact te leggen, je creativiteit te uiten en te tonen dat je om anderen geeft. Het is dus niet verwonderlijk dat singles koken als een manier zien om verbinding te zoeken.”

Archief / BRANDS