Fr

BRANDS

Qatar transformeert gewone stervelingen in sterren (by Focalys)

Woensdag 4 December 2024

Qatar transformeert gewone stervelingen in sterren (by Focalys)

Qatar Airways heeft een nieuwe reclamefilm gelanceerd. De bijzonderheid is dat de kijkers er de hoofdrol in spelen en dit dankzij AI.

‘AI Adventure’ wordt uitgezonden op het YouTube-kanaal van de luchtvaartmaatschappij en vertelt in drie minuten de lovestory tussen model Jodi en een jongeman die ze toevallig ontmoet, Elias. Het merk nodigt internetgebruikers uit om een van de twee personages te spelen. Wie dat ziet zitten, dient flyqatar.com te bezoeken en een van de tien scènes in de film te kiezen. Het enige wat ze dan nog moeten doen is een foto van zichzelf maken of een bestaande foto kiezen. Een AI-tool zorgt voor de rest: het gezicht van de deelnemer wordt geïntegreerd in de scène in kwestie. En uiteraard kan de film gedeeld worden op de sociale media.

Qatar Airways probeerde via deze film om zijn consumer centric aanpak in de verf te zetten. Die zet pakte volgens ons goed uit. De ervaring is bijna onweerstaanbaar omdat ze inspeelt op de sterke neiging van mensen om in het middelpunt van de belangstelling te willen staan op de sociale media. Het doel is zoveel mogelijk mensen te betrekken, al was het maar uit nieuwsgierigheid, om aldus de spot viraal te laten gaan.

Archief / BRANDS