Fr

BRANDS

Ford duikt in het verleden voor de Capri (by Focalys)

Woensdag 9 April 2025

Ford duikt in het verleden voor de Capri (by Focalys)

Om de lancering van de elektrische versie van zijn iconische model Capri in Europa te vieren, koos Ford voor een trip down memory lane, dit door reclamespots uit de oude doos opnieuw te gebruiken.
 
Ford heeft meer bepaald drie reclamespots uit de jaren 1960 en 1970 - ‘Lightning’, ‘Prowl’ en ‘Ski’ - nieuw leven ingeblazen om de nieuwe spots te creëren. Elke spot begint met een oude film voor de Capri en gaat dan over in een contemporaine reclame waarin de nieuwe versie van de auto wordt onthuld. In één van de spots baant de auto zich een weg door een berglandschap, omringd door bliksemschichten. In een andere achtervolgen panters de auto door de woestijn. De derde is een achtervolgingsscène die doet denken aan James Bond-films, met skiërs die de auto volgen.

De spots zijn in heel Europa te zien en dit op tv, in de cinema, DOOH en SoMe.
 
Het hergebruiken van oude reclamespots is niet nieuw, maar de aanpak blijft zeldzaam. Ford doet het bovendien met spots uit de oude doos die ongewijzigd worden getoond, waarna ze plotseling overgaan in moderne versies. Dit trekt op effectieve wijze de aandacht van de kijker. Zo wekt het merk nostalgische gevoelens op bij consumenten die herinneringen hebben aan legendarische modellen uit hun jeugd. Tegelijkertijd worden de troeven van het elektrische model in de verf gezet. Slim gezien!

Archief / BRANDS