Fr

BRANDS

Renault surft op tijdsgeest voor lancering van R4 E-Tech electric

Maandag 10 Maart 2025

Renault surft op tijdsgeest voor lancering van R4 E-Tech electric

Renault en Publicis Conseil lanceren de Renault 4 E-Tech electric dankzij een insight dat succesvol de kloof overbrugt tussen de mythe van de R4 - een absoluut icoon uit de jaren zestig - en zijn heruitvinding als veelzijdige, 100% elektrische en connected compacte auto met een retro-futuristisch design.

De Renault 4 E-Tech electric wordt meer dan ooit gepositioneerd als een “auto om in te leven” - een slogan die ook de geschiedenis van het merk heeft getekend - en is nog meer: “een alledaagse avonturier”. Het resultaat is een campagne die het verlangen naar een wereld zonder grenzen uitdrukt, tegen de stroom in van onze huidige tijd.

De spot ter ondersteuning van de lancering die geregisseerd werd door Philippe Tempelman (Phantasm), geeft uitdrukking aan dit verlangen naar een open wereld. De productie distilleert “een boodschap van vrijheid, 4 ever” door scènes te tonen die in de vier windstreken gedraaid werden. Achter elkaar geplaatst getuigen ze van de diversiteit en rijkdom van de menselijke culturen. Kortom, de campagne van Renault brengt een duidelijke en gedurfde boodschap: die van een wereld waarin vrijheid en openheid voorop staan. De hele campagne wordt muzikaal ondersteund door ‘Earth’, de track van de Duitse artiest Mogli.

Archief / BRANDS