Fr

BRANDS

Twix deelt twee goudstaven uit (by Focalys)

Woensdag 5 Maart 2025

Twix deelt twee goudstaven uit (by Focalys)

Op 9 februari, tijdens de SuperBowl, bood Twix sportfans de kans om twee echte goudstaven te bemachtigen. Om te winnen moesten kijkers deelnemen aan een online staarwedstrijd die begon bij de aftrap. Tijdens elk reclameblok moesten ze zo snel mogelijk de ‘Second Screen Staredown’ pagina op de Twix.com website bezoeken. Hoe langer ze naar de staven op het scherm staarden zonder weg te kijken, hoe meer deelnames ze wonnen voor de loterij van twee echte goudstaven met een totale waarde van 170.000 dollar.

De actie werd aangekondigd op de Amerikaanse sociale media van het merk en fans konden het spel vanaf 3 februari oefenen.

Twix maakt slim gebruik van de gewoonte van SuperBowl-fans om naar twee schermen tegelijk te kijken (volgens een onderzoek van het merk raadpleegt 79% van de kijkers hun telefoon tijdens de wedstrijd). Bovendien moedigt dit amusant en ongebonden staarspelletje fans aan om tijdens elke pauze aan Twix te denken en aldus de dure reclames van andere adverteerders aan zich voorbij te laten gaan. Heel slim!

Archief / BRANDS