Fr

BRANDS

Pizza Hut biedt lege pizzadozen aan in diepvriesafdeling (by Focalys)

Woensdag 22 Januari 2025

Pizza Hut biedt lege pizzadozen aan in diepvriesafdeling (by Focalys)

In het Midden-Oosten trok Pizza Hut eind 2024 de aandacht door een verrassende marketingactie, meer bepaald lege pizzadozen in de diepvriesafdeling van supermarkten...
 
De producten werden te koop aangeboden met de boodschap ‘From frozen to fresh’. Tot grote verbazing van de consumenten zaten er geen pizza’s in de verpakkingen. In plaats daarvan ontdekten ze een briefje met de volgende boodschap: ‘Sorry, we maken geen diepvriespizza's. Ons deeg wordt elke dag vers gemaakt’. Dit was vergezeld van een voucher voor een warme pizza die ze in het dichtstbijzijnde Pizza Hut restaurant konden krijgen. Om gebruik te maken van de promotie, dienden ze in te loggen op de app van het merk.
 
Het merk verraste de klanten door zijn opwachting te maken waar niemand het verwachtte. Aldus kon het de aandacht vestigen op de versheid van zijn producten en kreeg het de kans om komaf te maken met de vooroordelen rond fastfood. Kortom, een sterk staaltje disruptieve marketing.

Archief / BRANDS