Fr

BRANDS

'So Win': Nike onthult nieuwe slogan

Maandag 10 Februari 2025

'So Win': Nike onthult nieuwe slogan

Na zijn fel bekritiseerde ‘Winning isn’t for everyone’ komt Nike nu met een veel sterker verbindende slogan ter ere van de vrouwensport: ‘So Win’. De campagne die bedacht werd door W+K, markeerde ook de comeback van het merk tijdens de Super Bowl, na een afwezigheid van meer dan 25 jaar.
 
De spot wordt verteld door rapper Doechii, die alle dingen opsomt die vrouwelijke atleten niet kunnen, maar toch doen. De regie is het werk van de Australische Kim Gehrig, die veelvuldig bekroonde producties als ‘The Greatest’ (Apple) en ‘Viva La Vulva’ (Libresse) op zijn naam heeft. Het was meteen een van de vaakst geloofde spots die tijdens de Big game te zien waren.
“Bij Nike letten we erop dat de atleet centraal staat in alles wat we doen, van product creatie tot storytelling”, aldus Nicole Graham, chief marketing officer van Nike. “We zijn op ons best als we de stem van de atleten vertegenwoordigen en hun stem de onze wordt. Dit manifest is een perfect voorbeeld van hoe we iedereen kunnen inspireren om te winnen, wat dat ook voor de persoon in kwestie mag betekenen.”

Archief / BRANDS