Fr

BRANDS

Sony Pictures magisch voor release Wicked

Woensdag 27 November 2024

Sony Pictures magisch voor release Wicked

De verfilming van de geliefde Broadway-show 'Wicked' komt op 4 december uit in de Belgische bioscopen (met voorpremières op 30/11 en 1/12).
 
Deze magische film is geregisseerd door Jon M. Chu (In the Heights) en heeft Ariana Grande, Cynthia Erivo, Michele Yeoh, Jeff Goldblum en Jonathan Bailey in de hoofdrollen. 'Wicked' volgt de legendarische heksen van de wereld van Oz. Elphaba, een jonge vrouw die verkeerd begrepen wordt vanwege de ongewone kleur van haar groene huid, heeft geen idee van de omvang van haar krachten. Aan haar zijde staat Glinda, die even populair als bevoorrecht is, maar de ware aard van haar hart nog niet kent. Hun ontmoeting aan de Universiteit van Shiz, in de fantastische wereld van Oz, vormt het begin van een onwaarschijnlijke maar diepgaande vriendschap....

'Wicked' verbrak ondertussen het record voor de grootste opening van een Broadway verfilming in de VS, met $114 miljoen aan de kassa. Ter gelegenheid van de release in België van deze spraakmakende film heeft Sony Pictures Releasing Belgium (dat ook films van Universal en Paramount Pictures distribueert) een grootse campagne gelanceerd om deze klassieker uit de Angelsaksische cultuur op de Belgische markt bekend te maken en buzz te creëren bij het lokale publiek.
 
De 360° campagne bestaat uit een mix van verschillende marketing initiatieven: PR, met tal van journalisten die naar Londen gingen naar de liveshow om zo de hype rond het fenomeen Wicked te begrijpen; een uitgebreide influencercampagne voor een brede waaier aan lokale social content; een eventluik met een magische en immersieve avant-première in bijzin van celebs en influencers in samenwerking met internationale en lokale brand partners van de film, zoals Mattel, LEGO, H&M, Lush, JBC en Kipling; een krachtige cross-mediale mediamix met een mediapartnerschap met DPG (VTM & VTM Go, HLN, QMusic, Joe FM, RTL), een native campagne met Elle Belgique en Roularta, een nationaal JC Decaux (D)OOH-netwerk van 2m2 en een uitgebreide online en sociale media campagne. Er is ook een tv-special over de film te zien op VTM GO en RTL play.

Voor de campagne deed Sony Pictures een beroep op verschillende partners, waaronder Full Options (PR), Production Pirates (event), Pivott (SoMe), Wavemaker (media), DPG, JC Decaux, enz.
 
WIN WIN WIN: Ter gelegenheid van de release van de film bieden Sony Pictures en MM je de kans om 5 duotickets te winnen voor de meest magische film van het jaar. De vijf eerste lezers die ons de naam van een acteur of actrice uit 'Wicked' sturen, mogen zich verheugen op een avond vol filmplezier.

Archief / BRANDS