Fr

BRANDS

Cadbury vraagt fans retro-affiches te creëren met AI (by Focalys)

Dinsdag 4 Maart 2025

Cadbury vraagt fans retro-affiches te creëren met AI (by Focalys)

In het Verenigd Koninkrijk bood Cadbury in het kader van ‘Yours For 200 Years’, de jubileumcampagne die de band van het merk met het Britse publiek in de verf moet zetten, een AI-tool waarmee iedereen vanaf juli 2024 zijn eigen vintage advertentie kon maken.
 
‘My Cadbury Era’ is een AI-gebaseerde tool die consumenten de kans geeft hun gezicht op een vintage Cadbury-poster te zetten, zodat ze deel kunnen uitmaken van de geschiedenis van het merk.
 
Je hoefde alleen maar in te loggen op de cadbury.co.uk website (op de “anniversary” pagina), een decennium te selecteren, een selfie te nemen, de aangeboden opties te gebruiken om te bepalen hoe je wilde worden afgebeeld en de AI zorgde ervoor dat een emblematische advertentie uit het verleden met het gezicht van de gebruiker werd aangemaakt en online werd gedeeld (er waren in totaal 7 posters beschikbaar).
 
Deelnemers deden automatisch mee aan een loterij waarmee ze 200 pond konden winnen. De campagne werd gepromoot op posters en via influencers op de sociale netwerken.
 
Met deze ludieke actie toont het merk dat het deel uitmaakt van de Britse cultuur. Fans zullen hun creaties zeker delen met hun vrienden en familie, waardoor het initiatief natuurlijk viraal gaat. Bovendien zullen deze mooie vintage advertenties door de meesten worden bewaard en zelfs worden afgedrukt en wie weet opgehangen bij de deelnemers.

Archief / BRANDS