Fr

BRANDS

Heerlijke Hellmann's met Billy Crystal en Meg Ryan

Woensdag 29 Januari 2025

Heerlijke Hellmann's met Billy Crystal en Meg Ryan

Opnieuw bestormen de Amerikaanse adverteerders de reclameblokken voor de uitzending van Super Bowl LIX op 9 februari in de Caesars Superdome in New Orleans. De wedstrijd wordt dit jaar uitgezonden door Fox Sports, dat alle records voor de verkoop van reclameschermen heeft verbroken: Ad Age meldt dat de zender een tiental spots verkocht heeft a rato van maar liefst 8 miljoen dollar (per stuk), terwijl de oorspronkelijke prijs 5 miljoen bedroeg. Tot deze rijke adverteerders behoort Unilever, met name met zijn mayonaisemerk Hellmann’s dat voor het vijfde achtereenvolgende jaar aanwezig is.
 
De VML-campagne, die al veel aandacht kreeg van de Amerikaanse pers, zou een hit moeten zijn bij boomers: 35 jaar na de release van ‘When Harry met Sally’, viert ze de reünie van Billy Crystal en Meg Ryan in Katz' Delicatessen, waar de actrice de iconische orgasmescène naspeelt.
 
De spot is geproduceerd door Caviar en bestaat in twee versies: een 30“ voor het tweede helft van de Big Game en een 60” voor sociale netwerken (die aanzienlijk goedkoper is).
 
Voorafgaand aan de wedstrijd werkte Hellmann's ook samen met Katz's om fans te voorzien van het recept en de hoofdingrediënten voor Harry's pastrami sandwich en Sally's kalkoen sandwich.

Archief / BRANDS