Fr

BRANDS

Oreo lanceert audio uitdaging voor zijn fans (by Focalys)

Vrijdag 14 Maart 2025

Oreo lanceert audio uitdaging voor zijn fans (by Focalys)

In de Verenigde Staten biedt Oreo zijn fans de kans om mee te doen aan online audio challenges. Daarbij moeten ze luidop, via hun smartphone, combinaties ontcijferen die de naam van het merk vormen om aldus beloningen te krijgen.  
 
Om deel te nemen aan deze originele uitdaging onder de noemer ‘Name This Oreo’, hoef je alleen maar naar de miniwebsite te gaan en de lettergreepcombinaties te ontcijferen door ze luidop te lezen met behulp van de microfoon op je telefoon of computer. Combinaties zoals ‘O-O-O-RE-RE-O-RE-O' (de ‘O’ komt overeen met het uiterlijk van het koekje en de ‘RE’ met dat van de botercrème) volgen elkaar op met een stijgende moeilijkheidsgraad. Diegenen die de uitdaging binnen de vooropgestelde tijd weten uit te voeren, winnen exclusieve prijzen. De actie werd gepromoot op de sociale media van het merk in de Verenigde Staten. 
 
Oreo zet hier in op entertainment om betrokkenheid te creëren. Het is een aanpak die steeds vaker wordt gebruikt in marketing, omdat fans van elke leeftijd het verwachten. Het bijzondere aan deze actie is het audioluik. Het betreft een techniek die tot nog toe nog maar zelden is gebruikt door andere merken. Door deze ongewone ervaring te bieden, kan Oreo zich onderscheiden bij zijn jonge doelgroep. De activatie was meteen een schot in de roos. Het aantal deelnemers en de enthousiaste feedback op de sociale media waren daar het bewijs van.

Archief / BRANDS