Fr

BRANDS

Unilever gaat helft van budgetten investeren in sociale netwerken

Dinsdag 11 Maart 2025

Unilever gaat helft van budgetten investeren in sociale netwerken

In een door Unilever gepubliceerde video, en in zijn eerste publieke optreden als CEO van de groep, licht Fernando Fernandez een tipje van de sluier op over zijn ambities op het gebied van marketingstrategie en investeringen, met een sterke nadruk op de Social First-aanpak, die zich verder zal ontwikkelen.

“Tegenwoordig worden merken met scepsis begroet als hun boodschappen rechtstreeks van bedrijven komen. Daarom is het extreem belangrijk om marketingactiviteiten te creëren waarbij anderen op grote schaal over je merk kunnen praten. Influencers, beroemdheden, TikTok’ers: het zijn de stemmen die tellen”, zei hij.

Verwijzend naar de marketinginvesteringen van de groep, die tussen 2022 en 2024 stegen van 13% naar 16% van de omzet - een drempel die hij als “concurrerend” beschouwt - gaf de CEO aan dat het aandeel dat wordt besteed aan sociale netwerken zal opgetrokken worden van 30% naar 50%.

“Er zijn twee dingen die ik hard ga stimuleren: grootschalige aantrekkingskracht van onze merken en marketingsystemen waarbij anderen op grote schaal over onze merken praten. We zullen met 20 keer zoveel influencers gaan werken. Dit is een belangrijke verandering die een quasi-industriële benadering van contentcreatie vereist, heel anders dan wat we in het verleden hebben gedaan, waarbij AI een cruciale rol zal spelen”, voegde hij eraan toe.

Hij benadrukte ook het belang van het meten van marketinginvesteringen en van het gebruik van de UBS-methodologie (Unmissable Brand Superiority) om de prestaties van marketingcampagnes te beoordelen.

Archief / BRANDS