Fr

AGENCIES

The Resonance Manifesto: ICF Next onthult nieuwe positionering

Vrijdag 29 November 2024

The Resonance Manifesto: ICF Next onthult nieuwe positionering

Het in Brussel gevestigde strategische communicatiebureau ICF Next, onderdeel van de ICF-groep en sinds 2019 gespecialiseerd in diensten op het gebied van marketing, communicatie, technologie en digitale transformatie pakt uit met een nieuwe positionering. Die wordt belichaamd door een nieuwe slogan: ‘Find your resonance’.

“In het huidige communicatielandschap wordt het steeds uitdagender om de aandacht van het Europese publiek te trekken. Met name EU-instellingen hebben moeite om hun programma's en beleid onder de aandacht te brengen en tegelijkertijd de positieve beeldvorming onder burgers te behouden”, aldus het bureau. Dat heeft onder andere te maken met de permanente contentstroom waarmee burgers vandaag geconfronteerd worden. Daarom wil ICF dat traditioneel vaak voor EU-instellingen werkt, zijn klanten nog beter helpen door deze ruis heen te breken door betekenisvolle en gedenkwaardige verbindingen met het publiek te creëren en zich te richten op resonantie. Enter de nieuwe slogan.

De kernprincipes van de nieuwe positionering worden samengevat in het Resonance Manifesto waarin ook het ‘Resonance Model’ dat het bureau hanteert wordt toegelicht. Dat is gebouwd op vier pijlers: knowhow, research, network mindset en co-creation.

Archief / AGENCIES