Fr

BRANDS

BWH beloont dieven (by Focalys)

Donderdag 24 April 2025

BWH beloont dieven (by Focalys)

In Zweden heeft BWH een opvallende actie opgezet om de originaliteit van de inrichting van zijn hotels in de kijker te zetten. Aangezien het stelen van toiletartikelen in hotels schering en inslag is, vroeg de keten haar gasten om voorwerpen die ze tijdens hun verblijf hadden meegenomen terug te brengen in ruil voor een beloning.

BWH spoort dieven aan zich kenbaar te maken en gaat op zoek naar achttien voorwerpen, waaronder een standbeeld van een paard in porselein, een ridderharnas en een etalagepop in matrozenpak, die ooit in de receptie van hun hotel Norra Vättern in Zweden stonden. Iedereen die een van deze items bezit, wordt uitgenodigd een e-mail te sturen via bwhhotels.se en krijgt vervolgens als beloning een verblijf ter waarde van 2.000 SEK (ongeveer 183 euro) in een BWH Hotel in Scandinavië. Wie nuttige informatie geeft over waar een van de voorwerpen zich bevindt, ontvangt een ontbijt voor twee personen. De actie wordt gepromoot op tv, via outdoorreclame en op de sociale media.

Met deze campagne schaart BWH zich in het rijtje van merken die communiceren met uiterst gedurfde acties, zelfs met het risico het publiek te shockeren. Deze trend, die we ‘Crazy Marketing’ zouden kunnen noemen, zal onvermijdelijk nog aan populariteit winnen, aangezien deze strategie bijzonder effectief is om buzz te genereren…

Archief / BRANDS