Fr

CREATIONS

BBDO toont de leegte voor SOS Children's Villages

Dinsdag 22 April 2025

BBDO toont de leegte voor SOS Children's Villages

BBDO profiteerde voor zijn klant SOS Children’s Villages International van de internettrend van het moment, meer bepaald de AI generated Starter Packs die sinds enkele weken onze timelines overspoelen.

Vertrekkend vanuit het inzicht dat een op de tien kinderen wereldwijd opgroeit zonder ouderlijke zorg of een veilige thuisomgeving, creëerde BBDO een reeks AI-gegenereerde visuals van de bekende starter packs, maar dan zonder inhoud. Geen ouder, geen verzorger, geen houvast. Enkel een lege doos. Dit om het gemis te illustreren dat miljoenen kinderen over de hele wereld elke dag ervaren.

De campagne werd gelanceerd op de sociale media en werd snel opgepikt. De lege Starter Packs spreken aan, werden veel gedeeld en brachten een debat op gang. 

“Door het weglaten van wat normaal vanzelfsprekend lijkt, zoals een ouderfiguur, brengen we visueel in beeld wat de afwezigheid van familiale omkadering echt betekent”, aldus Kwint De Meyer, chief creative officer bij BBDO. “AI wordt hier niet zomaar als gimmick ingezet, maar als een krachtig middel om een maatschappelijke boodschap te verspreiden.”

Archief / CREATIONS