Fr

CREATIONS

AKQA underground voor de VSV

Maandag 6 Januari 2025

AKQA underground voor de VSV

AKQA Brussel maakte voor de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV) een nieuwe sensibiliseringscampagne rond de gevaren van het rijden onder invloed van drugs.

De campagne is geïnspireerd op de underground technocultuur en richt zich in de eerste plaats op clubbers, met een taal die hen vertrouwd is en een grafische stijl gebaseerd op de visuele codes van house- en technoclubs...

De undergroundsfeer wordt ook weerspiegeld in de mediakeuze, met wild postering rond clubs en discotheken en DOOH- en guerrilla-acties binnen de clubs zelf. Een samenwerking met influencer Jonatan Medart versterkt het geheel nog.

De campagne werd eind december gelanceerd op het festival ‘Extrema Noir’ in Hasselt. Daar werd een billboard voor de gelegenheid omgetoverd tot een slaapplaats waar feestvierders in alle veiligheid de nacht konden doorbrengen. De activatie zal herhaald worden op andere evenementen, om aldus organisatoren bewust te maken van hun verantwoordelijkheid rond dit thema.

Archief / CREATIONS