Fr

BRANDS

Aldi trakteert grootste fan op drie jaar gratis winkelen (by Focalys)

Woensdag 4 September 2024

Aldi trakteert grootste fan op drie jaar gratis winkelen (by Focalys)

In Australië heeft Aldi een ingenieuze manier gevonden om de loyaliteit van zijn klanten te testen. In juni en juli organiseerde de winkelketen een wedstrijd op zijn sociale media die elke fan uitnodigde om te bewijzen dat hij van het merk houdt. De hoofdprijs: drie jaar gratis winkelen!

Aldi organiseerde de wedstrijd waarbij consumenten werden aangemoedigd om trots te laten zien dat ze fan zijn van het merk. Deelnemers moesten hun liefde voor het merk kenbaar maken aan de hand van foto’s en video's op de website Aldicore.com of op de TikTok, Instagram en Facebook accounts van de discounter (hashtag #ALDIcore). Ze konden recepten met Aldi-producten delen, hun favoriete aankopen of een must-have item showen, diensten promoten, enz.

Eind juli koos de supermarktketen de grote winnaar, die drie jaar gratis winkelen won. Vijf andere deelnemers werden beloond met een jaar gratis winkelen. De wedstrijd werd gepromoot via reclame in de verkooppunten, een online influencercampagne en minifilms.

Dit initiatief, gebaseerd op de trots voor een merk, is behoorlijk ingenieus. Ten eerste zijn het de klanten die de advertentie creëren en posten. Daarnaast zijn de prijzen zeer aantrekkelijk. Tot slot genereert de actie grappige of ontroerende verhalen die het merk naar eigen goeddunken kan hergebruiken in zijn communicatie op de sociale media.

Archief / BRANDS