Fr

BRANDS

GSK blaast nieuw leven in strijd tegen COPD

Donderdag 12 September 2024

GSK blaast nieuw leven in strijd tegen COPD

In samenwerking met Ogilvy Social.Lab lanceert GSK ‘Zeg het in één adem’, een sensibiliseringscampagne rond Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD) of in het Nederlands, Chronische Obstructieve Longziekte. Die nodigt patiënten uit om op een ludieke manier hun longcapaciteit te testen.

‘Zeg het in één adem’ bestaat uit een uitdaging die gericht werd aan luisteraars, meer bepaald een slamtekst, die geschreven is door de Belgische rappers Absolem en Marius, in een keer lezen, zonder naar adem te happen. Dat lijkt heel eenvoudig, maar iemand die er niet in slaagt dat te doen, zou mogelijk de ziekte kunnen hebben. De voornaamste doelgroepen zijn niet-gediagnosticeerde mensen ouder dan 40 en hun familie.

De campagne linkt naar een online platform en een ‘Gids voor Patiënten’ die nuttig is als conversatiestarter bij de huisdokter. De campagne loopt nog tot 20 november op Instagram, Facebook en YouTube.

Archief / BRANDS