Fr

MM TV

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: José Fernandez (D'Ieteren), vol. 6

Maandag 9 December 2024

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: José Fernandez (D'Ieteren), vol. 6

Ter afsluiting van onze ‘Unmasking the CMO’s superpowers’ waarin we peilen naar de superkrachten van diverse leden van de CMO Council van Serviceplan, gingen we insights sprokkelen bij José Fernandez.
 
Natuurlijk heeft de chief customer experience, marketing & digital officer van D'Ieteren, geen introductie meer nodig en zijn liefde voor de sector borrelt net als zijn natuurlijke empathie bij elke ontmoeting die we met hem hebben spontaan op.
 
Als hij zichzelf met een superheld zou moeten vergelijken, aarzelt José Fernandez niet lang: dan zou hij kiezen voor Mister Fantastic. Volgens de CMO zijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen essentiële vaardigheden in een voortdurend veranderende omgeving. “Het leven van een marketeer hangt vooral af van zijn vermogen om met het onverwachte om te gaan en zich voortdurend aan te passen”. Hij beschouwt zichzelf meer als visionair dan als tacticus: “Daarom heb ik de gewoonte om mezelf te omringen met diverse en complementaire profielen, in lijn met mijn eigen manier van werken.”
 
Zijn ritueel om creatief te blijven onder druk? Naar het voorbeeld van Peter Ampe noemt hij lopen en … hyperconnectiviteit: “De CMO moet mee zijn met de samenleving en de tijdgeest”, benadrukt hij. “We moeten bescheiden blijven in ons werk; we zijn niet bezig met de wereld te veranderen, ook al draagt de CMO in zijn rol op een of andere manier bij aan de transformatie ervan. Neem nu onze activiteiten bij D'Ieteren. Ik zou bijzonder trots zijn als ik op een dag zou kunnen zeggen dat we hebben kunnen bijdragen aan een verandering in de mobiliteit of aan een koolstofvrijere wereld.”
We beloofden je zes afleveringen van deze podcastreeks en in feite komt er nog een zevende. In januari hebben we een aflevering in petto met Valérie Morfitis (Unilever) die door haar medeleden van de CMO Council onlangs verkozen werd tot CMO of the Year.
 
In afwachting kun je onze gesprekken met Aline Lemaire, Ewoud Van Der Heyden (BMW), Valérie Delaby, Andy van Hassel (Duvel Moortgat) en Francesca Arcangeli (Campari) herbeluisteren via onze website (rubriek MM TV).
 
Ter herinnering, de CMO Council werd in 2017 door Serviceplan Group opgericht in München en breidde in 2022 uit naar België. Deze exclusieve club verenigt ’s lands belangrijkste CMO’s.