Fr

MM TV

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Francesca Arcangeli (Campari), vol.5

Maandag 2 December 2024

Serviceplan en MM peilen naar superkrachten van CMO's: Francesca Arcangeli (Campari), vol.5

Dit is de vijfde aflevering in onze reeks rond de Superpowers van CMO’s, waarin we de superkrachten van verschillende leden van de CMO Council van Serviceplan belichten. Na Aline Lemaire, Ewoud Van Der Heyden (BMW), Valérie Delaby, Andy van Hassel (Duvel Moortgat) is het deze keer de beurt aan Francesca Arcangeli, marketing director Benelux bij Campari.

Francesca die voor Campari werkt sinds 2016 en sinds maart vorig jaar in Brussel woont, kan bogen op een rijke en vooral internationale ervaring. Haar missie voor de Italiaanse groep, maar ook haar eerdere ervaringen bij grote merken als Ferrero en Heineken, leverden haar inzicht op in Amerikaanse, Britse, Franse en Italiaanse markt, zonder de Zuid-Afrikaanse en Chinese te vergeten.

Haar superpower omschrijft ze zelf als het talent om hindernissen te transformeren tot kansen. Dat doet ze ook als pragmatisch visonaire leader, een positie waarin ze de beste omstandigheden voor haar team probeert te creëren waarin hun talenten kunnen openbloeien.

Creativiteit is een belangrijk onderdeel van de manier waarop ze naar haar job kijkt en die haalt ze overal : in Cannes, bij de concurrentie, maar ook bij kunst, filosofie en muziek, omdat zich daar de evoluties voor de nabije toekomst afspelen en je er bovendien jezelf kunt inspireren.

Beluister de rest van dit fascinerende gesprek hierna.
Ter herinnering, Serviceplan Group riep de CMO Council in 2017 in het leven in München en breidde deze exclusieve club voor de meest invloedrijke marketeers van ons land in 2022 uit naar België.