Fr

MM TV

Serviceplan en MM peilen naar de superkrachten van CMO's: Valérie Morfitis (Unilever), vol. 7

Dinsdag 11 Maart 2025

Serviceplan en MM peilen naar de superkrachten van CMO's: Valérie Morfitis (Unilever), vol. 7

Bij wijze van orgelpunt voor onze ‘Unmasking the CMO’s superpowers’ serie, waarin we de superkrachten van verschillende leden uit de CMO Council van Serviceplan belichten, gaven we de microfoon ter afsluiting aan tweevoudig Marketeer of the Year 2024 (zie hier en hier), Valérie Morfitis.

De global media director van Unilever licht eerst haar ‘purpose’ toe: teams verbinden - lokaal of wereldwijd - om groei te creëren met hun bureau- en mediapartners.

Ze vertelt ook uitgebreid over de evolutie van digitale marketing naar marketing in een digitale wereld en hoe de ‘infinity loop’ de traditionele funnel bij Unilever vervangen heeft: “Een radicale verandering in de manier waarop we onze plannen opbouwen”.

In navolging van recente uitspraken door de nieuwe CEO van de groep benadrukt ze het belang van de Social First-strategie binnen het bedrijf.

Tot slot gaat ze in op de huidige uitdagingen voor CMO’s: zoeken naar de juiste “complexe maar noodzakelijke” balans tussen omzetgroei op de korte termijn en merkgroei op de lange termijn; de technologische ontwikkelingen die ze ziet als “een kans om op een andere manier met consumenten te communiceren”; en tot slot navigeren door de toenemende complexiteit van regelgeving.

Kortom, een echte masterclass van 21 minuten.

Archief / MM TV