Fr

BRANDS

Pepsi infiltreert in fastfoodzaken om zijn frisdrank te promoten (by Focalys)

Woensdag 8 Januari 2025

Pepsi infiltreert in fastfoodzaken om zijn frisdrank te promoten (by Focalys)

In de Verenigde Staten heeft Pepsi durf getoond om zoveel mogelijk mensen ervan te overtuigen dat zijn frisdrank het ideale drankje is bij een hamburger. Het merk merk deed een beroep op teams van zogenaamde agenten in blauwe werkpakken. Ze infiltreerden in bekende Amerikaanse restaurantketens, waaronder McDonald's, Burger King en Wendy's, om de drankjes van klanten te stelen en ze te vervangen door Pepsi. Een belangrijk detail: deze ketens zijn exclusieve partners van Coca-Cola.
 
Het hele gebeuren werd gefilmd met een verborgen camera en vervolgens uitgezonden op alle Amerikaanse sociale media van het merk. Op de video’s is te zien hoe de agenten deze onverwachte uitwisselingen doen, en hoe dit leidt tot geamuseerde of geïrriteerde reacties van klanten en restaurantpersoneel. De logo's op de bekers werden zelfs aangepast aan de visuele identiteit van Pepsi...

Het doel van deze spontane guerrilla-actie is uitsluitend om het filmpje viraal te laten gaan, net als een andere recente campagne van het merk, die miljoenen views genereerde: ‘Pepsi Chase cars’, waarbij agenten pizzabezorgers achtervolgden om flessen in hun bestellingen te stoppen.

Archief / BRANDS