Fr

BRANDS

Ikea slaapt op beide oren met Ogilvy Social.Lab

Dinsdag 3 September 2024

Ikea slaapt op beide oren met Ogilvy Social.Lab

IKEA België doorbreekt de stilte rond slaaptekort met een nieuwe campagne van Ogilvy Social.Lab waarin het slaapassortiment van de meubelgigant in de kijker wordt gezet.

Een opvallende installatie vormt de kern van de campagne, meer bepaald in hartje Brussel aan het Rogierplein. Daar staat een glazen Ikea-slaapkamer. Die originele context daagt bestaande ideeën over slaap uit en laat zien dat een goede nachtrust overal mogelijk is, tenminste indien je de ‘zes essentials voor een goede nachtrust’ respecteert die het Zweedse meubelbedrijf heeft samengesteld.

Om het bereik en de impact van deze activatie te vergroten deed Ikea een beroep op het bureau Oona. Dat selecteerde de influencers Flo Windey, Lynn Van den Broeck, Elias Verwilt en Valentino Palum. Ze personaliseerden elk hun slaapkamer en zullen hun ervaringen en slaaptips delen met hun volgers.

Verder lanceerde dj en producer Henri PFR zijn nieuwe ‘Go to bed’ set van 45 minuten vanuit de Ikea-slaapkamer en ook Radio Contact zond zijn ochtendshow live uit vanuit de slaapkamer op het Rogierplein.

Het medialuik van de Ikea-campagne werd verzorgd door mediapartner Mindshare.

Archief / BRANDS