Fr

BRANDS

McDonald's geeft gratis toegang tot populaire manga (by Focalys)

Woensdag 21 Augustus 2024

McDonald's geeft gratis toegang tot populaire manga (by Focalys)

Naar aanleiding van de lancering van een speciale saus in de Verenigde Staten sloeg McDonald’s de handen in elkaar met een originele Japanse animeserie die alleen beschikbaar is via een abonnement op een betaalplatform. De Amerikaanse fastfoodgigant gaf zijn klanten gratis toegang tot het platform.

Sinds 9 juli biedt McDonald’s USA exclusief via zijn app ‘Special Grade Garlic Sauce’ aan, geïnspireerd op de zwarte knoflook en sojasaus die in Japan wordt verkocht en op de personages uit Gege Akutami’s bestseller ‘Jujutsu Kaisen’. De limited edition saus wordt bij aankoop van Chicken McNuggets toegevoegd aan de bestelling, maar kan ook apart worden gekocht. Bij elke aankoop geeft de keten een gratis proefabonnement van 30 dagen op de streamingdienst Crunchyroll, waar consumenten volledige afleveringen van de animeserie kunnen bekijken. De actie wordt gepromoot in restaurants en op de sociale media, meer bepaald op TikTok. Bovendien kunnen klanten acht verschillende sauspotjes verzamelen met de hoofdpersonages uit de serie.

Sinds enkele maanden zet McDonald’s in op de Amerikaanse popcultuur om jonge Amerikanen te bereiken. Dit nieuwe initiatief is zeer verstandig, aangezien het automatisch toegang biedt tot een entertainmentdienst om een programma te bekijken waar veel tieners wereldwijd van dromen. Of hoe zoveel mogelijk mensen bereiken en tegelijkertijd het aantal bezoeken aan de app van je merk verhogen...

Archief / BRANDS