Fr

BRANDS

Marketingvondst van de week: Netflix en zijn 'Moments'

Dinsdag 29 Oktober 2024

Marketingvondst van de week: Netflix en zijn 'Moments'

Je moet er maar opkomen … en je idee vervolgens seamless implementeren natuurlijk.
 
Netflix introduceert een functie waarmee zijn mobiele gebruikers hun favoriete fragmenten uit series of films kunnen opslaan - een beetje zoals een bladwijzer voor boeken. De fragmenten kunnen niet alleen opgeslagen worden, maar vooral ook gedeeld via de sociale netwerken. Mensen die deze ‘Moments’ op hun beurt willen bekijken, kunnen op een link klikken die automatisch wordt geopend in hun eigen Netflix-toepassing.
 
De functie, die al beschikbaar is op iOS-apparaten voordat ze wordt uitgerold naar Android, zal Netflix natuurlijk in staat stellen om de mond-tot-mondreclame en de aanbeveling van zijn content te versterken, zodat die kan rekenen op (gratis) promotie.
 
De lancering valt samen met de start van een nieuwe merkcampagne. In ‘It's so good’ praten celebs die verbonden zijn aan het platform zoals Cardi B, Simone Biles en Giancarlo Esposito, net als een aantal anonieme gebruikers, over memorabele scènes uit Netflix-series of -films.

Archief / BRANDS