Fr

BRANDS

Ubank scoort met goedkope advertenties (by Focalys)

Woensdag 11 September 2024

Ubank scoort met goedkope advertenties (by Focalys)

Om de 18-35-jarigen te laten weten dat Ubank de rente op zijn spaarrekening heeft verhoogd naar 5,5% per jaar, wilde de bankier laten zien dat ook hij kan (be)sparen, dit door bewust een ‘goedkope’ campagne te voeren op zijn sociale media.

Op zijn TikTok- en Instagram-accounts postte Ubank humoristische reclamevisuals. Die waren ontworpen met stukjes touw. Daarnaast vertelt het merk het verhaal van zijn community manager die krap bij kas zat, waardoor hij genoodzaakt was om ouderwetse marketingtechnieken te gebruiken om zijn boodschap over te brengen. Die laatste was met potlood neergekrabbeld en met markeerstift onderlijnd.

De Australische online bank maakte van de gelegenheid gebruik om te benadrukken dat ze graag had gekozen voor een dure reclamespot met beroemdheden, maar dat ze het geld liever voor haar klanten bewaarde.

De campagne wordt gevoerd in affichage, en meer bepaald op affiches die handmatig in het straatbeeld worden geplakt, en via advertenties op Spotify.

De actie is meer dan relevant, aangezien uit een onderzoek van Ubank is gebleken dat er twee redenen zijn voor jonge Australiërs om van bank te veranderen, meer bepaald competitieve rentetarieven en geen bankkosten. Een heel verstandig initiatief dus, waarmee het merk zich kan differentiëren ten opzichte van de verkwistende campagnes van de concurrenten...

Archief / BRANDS