Fr

BRANDS

bpost zorgt ervoor met mortierbrigade

Dinsdag 19 November 2024

bpost zorgt ervoor met mortierbrigade

‘Wat er ook gebeurt, bpost bezorgt zonder zorgen’, aldus de allereerste campagne van bpost met zijn nieuwe bureau mortierbrigade. Ze bestaat uit twee tv-spots die aantonen dat bpost zelfs voor de meest buitengewone situaties oplossingen heeft.

Zoals de man in de tv-spot die in een zeemeermin verandert net op het moment dat er een aangetekende zending onderweg is, en een vrouw die haar bestelling niet in ontvangst kan nemen omdat haar tuinkabouters een trouwfeest organiseren in haar voortuin.

De twee spots werden geregisseerd door Christopher Hill en geproducet door RAKET – de studio van 62MILES – en Wenneker. De productie bracht diverse talenten en geavanceerde technologie samen. De tuinkabouters zijn bijvoorbeeld volledig tot leven gebracht via CGI animatie door het Zweedse agentschap Rabbit’s Foot Studios, terwijl de zeemeerminstaart op maat werd gemaakt en zonder special effects werd gerealiseerd.   

De campagne wordt nog versterkt door OLV en SOME, waarbij de verschillende troeven van bpost in de kijker worden gezet.

Op het programma stond ook een campagne in hetzelfde concept maar dan gericht op kleine en middelgrote ondernemingen. Die OLV is visueel volledig gerealiseerd met AI.

Greet Casters, brand manager van bpost Group: “Het concept waarbij we buitengewone situaties creëren en aldus onze doorgedreven dienstverlening in de verf kunnen zetten, sprak ons meteen aan. Het is een originele manier om te laten zien dat wat er ook gebeurt, mensen steeds op ons kunnen rekenen. Het is een nieuwe stap voor bpost, waarbij we naast de communicatie ook in ons aanbod met heel wat vernieuwingen zullen komen.”

Archief / BRANDS